Vnitřní – provozní řád školní jídelny
ŠKOLNÍ JÍDELNA ZÁKLADNÍ ŠKOLY Perunova 6., PRAHA 3
Provozní řád školní jídelny se vydává na základě zákona č. 561/2004 Sb., Školský zákon, § 30, odst.1 písm. b). Dále se řídí vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č. 602/2006 Sb. a nařízením EU č. 852/2004 o hygienických požadavcích na stravovací služby.
Jídelníček je sestavován na základě zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných surovin dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování ve znění pozdějších předpisů. ZŠ poskytuje dietní stravování. Pakliže se dítě nemůže normálně stravovat (lékařem nařízená dieta, doloženo potvrzením lékaře), mohou rodiče po domluvě s vedoucí ŠJ zajistit dítěti dietní vaření, nebo dietní stravu ze svých zdrojů.
- Výdej obědů 11.45 – 13.50 hod.
- Výdej obědů v 1.den nemoci 11.45 – 12.00 hod.
- Cena obědů
- 7 – 10 let žáci 34,- Kč
- 10 – 14 let žáci 36,- Kč
- Dospělí ZŠ 50,- Kč
- Cizí strávníci 89,- Kč
- Cena čipu – záloha 150,- Kč
- Strávník má možnost vybrat si zpravidla ze 2 druhů pokrmů a oběd na následující dny označit čipem do 13.45 hodin u objednávkového snímače – dle vyvěšeného návodu, nebo na internetu e-jidelnicek.cz k registraci je nutno vyzvednout přihlašovací údaje v kanceláři ŠJ.
- Způsob přihlašování, odhlašování ke stravování
- Ke stravování se žák přihlásí přihláškou, variabilní symbol je datum narození strávníka (den,měsíc,rok), přístup k účtu na internetu má odlišné přihlašovací údaje.
- Strávník si zakoupí čip, který slouží k objednávání obědů. Po úplném ukončení stravování je strávník povinen tuto skutečnost nahlásit vedoucí školní jídelny za účelem vyřazení z evidence a finančního vyrovnání stravy.
- Po úplném ukončení stravování má strávník možnost vrátit nepoškozený čip.
- Pokud se vaše dítě v průběhu školní docházky přestane stravovat, je třeba tuto skutečnost nahlásit písemně vedoucí školní jídelny a neprodleně zrušit trvalý příkaz!!!
- Trvalé odhlášení strávníka ze stravování musí provést jeho zákonný zástupce a písemně potvrdit u vedoucí ŠJ.
- Při ukončení docházky do školy jsou zákonní zástupci povinni žáka ze školního stravování odhlásit z důvodů příp. vyrovnání plateb za stravné. V případě ukončení školní docházky a řádného odhlášení ze školního stravování se stravné vyrovnává do 10. dnů.
- Neodhlášené a nevyzvednuté obědy bez náhrady propadají.
- Způsob placení stravy – číslo účtu 19-2000787359/0800
- Obědy se platí měsíčně předem:
- do dne v měsíci .
- trvalým příkazem, poštovní poukázkou, příp. jednorázovým převodem- variabilní symbol – datum narození strávníka (DDMMRR)
- do dne v měsíci .
- Před zahájením školního roku se posílá první platba v srpnu.
- Strávníci a jejich zákonní zástupci jsou povinni neprodleně nahlásit případné změny účtu.
- Vyúčtování jednorázových plateb – měsíčně
- u platby trvalým příkazem se přeplatek vrací pololetně (MŠ) , 1x ročně (ZŠ)
- hotově se přeplatky vrací pouze zákonným zástupcům žáka
- Způsob objednávání a odhlašování oběda
- Omlouvat strávníka je nutné v jídelně na uvedené kontakty – viz níže! Omluvy v ZŠ ze sw „školy online“ nejsou propojeny do sw jídelny
- Obědy jsou strávníkům v září přihlášeny dle písemných seznamů vyplněných první den školy. Ten, kdo se nebude chtít stravovat již od prvního dne, si musí obědy odhlásit.
- Odhlášky obědů v době nemoci mohou být uplatněny telefonicky, e-mailem,e-jidelnickem nebo osobně nejpozději do 8 hodin příslušného dne
- Stravování v době nemoci
Při onemocnění strávníka, kdy oběd již nelze odhlásit, má rodič právo si oběd vyzvednout do vlastní čisté neskleněné nádoby, ale pouze v 1.den. Ostatní dny nemá strávník nárok na státem dotovanou stravu. Po odebrání stravy domů již personál kuchyně nenese odpovědnost za kvalitu a zdravotní nezávadnost. Je v zájmu rodičů, aby dodrželi výše uvedené předpisy z důvodu ochrany zdraví svých dětí.
- Po všechny další dny nepřítomnosti je strávník povinen odhlásit obědy
- Neodhlášené a nevyzvednuté obědy propadají.
- Odhlášky: sms 773 772 072, email: jidelnazsper@centrum.cz
- Ztráta nebo zapomenutí čipu
- pokud strávník zapomene čip, je povinen zapsat se do příslušného sešitu na výdeji obědů
- pokud strávník ztratí nebo znehodnotí čip, je povinen toto hlásit v kanceláři školní jídelny z důvodů zablokování čipu proti zneužití. Strávník si pak musí pořídit a zaplatit čip nový.
- Systém výdeje stravy
- Žák se na pokyn dozoru zařadí do fronty na výdej oběda, „přiloží“ čip ke snímači u výdejního pultu, odebere si hlavní jídlo.
- Konzumace stravy
- U stolu se strávníci chovají podle zásad společenského chování a zásad hygieny. Použité nádobí odnášejí k okénku umývárny nádobí. Strávníci jsou povinni řídit se pokyny dozoru a zaměstnanců školní jídelny.
- Vychovatelky ŠD konají dohled u svého oddělení
- Mimořádný úklid jídelny během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlitý čaj apod..)
- provozní pracovníci školy
- čistotu stolů během výdejní doby zajišťují dozorující pracovníci svého oddělení, nebo provozní pracovníci školy
- Hlášení závad, úrazů a nevolností
- Dojde-li k úrazu, ohlásí žák úraz pracovníkovi konajícímu pedagogický dozor nebo vedoucí školní jídelny. V případě nutnosti poskytne pracovník žákovi první pomoc, informuje zákonné zástupce, příp. zajistí odvoz k lékařskému ošetření. O úrazu provede zápis do knihy úrazů. Jakékoliv závady hygienického a technického charakteru, nevolnosti a úrazy je třeba neprodleně hlásit pedagogickému dozoru nebo kuchařce, vedoucí školní jídelny.
- Vynášení a vnášení jídelního nádobí a pokrmů
- Z jídelny je zakázáno vynášet talíře, příbory, skleničky, pokrmy, moučníky, mléčné výrobky, ovoce a další nebalené potraviny.
- Do jídelny je zakázáno přinášet vlastní pokrmy a zde je konzumovat.
- Do prostoru jídelny je zakázán vstup všem osobám, které nemají zaplacené obědy, toto nařízení se netýkádozorujících učitelů.
- Jídelní lístek
Jídelní lístek je vyvěšen ve vestibulu hlavního vchodu školy, před jídelnou, na webové stránce školy
- Úřední hodiny hospodářky ŠJ
- Po – Pá : 7:40 – 7:55 hod
- Telefonicky dohodnout termín návštěvy
Dotazy a připomínky
- uplatnit u vedoucí školní jídelny,
- žádáme strávníky, aby veškeré připomínky a dotazy vznášeli k vedoucí stravování či řediteli školy
- na tel. č.: 271 736 212 či 267 310 706
- email: jidelnazsper@centrum.cz či skola@perunka.cz
- Vnitřní řád školní jídelny je umístěn ve vstupní hale školy, a na webových stránkách školy
V Praze 31.8.2022